Natuur- en groentechnieken

Dubbele finaliteit

Raadpleeg hier de lessentabellen per school voor deze richting:

TECTURA Tuinbouwschool Melle

Visie op de studierichting

De studierichting Natuur- en groentechnieken is een studierichting in de dubbele finaliteit, gericht op een specifieke waaier aan opleidingen in het hoger onderwijs waar natuur, milieu en natuurwetenschappen centraal staan evenals een mogelijke toegang tot de arbeidsmarkt.

Leerlingen leren daarom leerinhouden uit biologie, chemie, bodemkunde, natuur en milieu functioneel integreren in competenties die belangrijk voor de natuurbeheerder en zijn doelstellingen;

Leerlingen voeren daarbij de verschillende taken van bos- en natuurbeheer uit om zo natuurlijke omgevingen en landschappen in stand te houden of te laten ontwikkelen volgens de beheerdoelstellingen;

Natuur- en groentechnieken wordt als domeingebonden studierichting aangeboden in de derde graad. De basisvorming is dezelfde als voor alle andere studierichtingen binnen de dubbele finaliteit.

Leerlingenprofiel

Een leerling uit de studierichting Natuur- en groentechnieken:

– heeft een uitgesproken interesse in natuurwetenschappen;
– is gefascineerd door de natuur, het milieu en het groen;
– houdt van de natuur, de seizoenen en werken in groengebieden;
– is geïnteresseerd in het theoretisch kader achter bomen, planten en dieren binnen ecosystemen;
– is geïnteresseerd in de invloed van fysische en biologische parameters op de ontwikkeling van biotopen en hun bewoners;
– wil inzicht verwerven in de theoretische onderbouwing van natuur- en milieuconcepten;
– is bereid in verschillende weersomstandigheden buiten te werken.

Natuur- en groentechnieken
Dubbele finaliteit

Meer info over deze richting in:

TECTURA Tuinbouwschool Melle

Visie op de studierichting

De studierichting Natuur- en groentechnieken is een studierichting in de dubbele finaliteit, gericht op een specifieke waaier aan opleidingen in het hoger onderwijs waar natuur, milieu en natuurwetenschappen centraal staan evenals een mogelijke toegang tot de arbeidsmarkt.

Leerlingen leren daarom leerinhouden uit biologie, chemie, bodemkunde, natuur en milieu functioneel integreren in competenties die belangrijk voor de natuurbeheerder en zijn doelstellingen;

Leerlingen voeren daarbij de verschillende taken van bos- en natuurbeheer uit om zo natuurlijke omgevingen en landschappen in stand te houden of te laten ontwikkelen volgens de beheerdoelstellingen;

Natuur- en groentechnieken wordt als domeingebonden studierichting aangeboden in de derde graad. De basisvorming is dezelfde als voor alle andere studierichtingen binnen de dubbele finaliteit.

Contacteer ons

Delen: